Ελιόψωμα νηστίσιμα!

Έχω τελειώσει τόσα θέματα που θέλω να παρουσιάσω όμως οι υπόλοιπες δουλειές και υποχρεώσεις δε μου έχουν αφήσει διάθεση για γράψιμο με αποτέλεσμα να μη προλαβαίνω να κάνω ανάρτηση. Και επειδή πολλές κατασκευές κάναμε και νηστικό αρκούδι δε χορεύει σήμερα σου έχω συνταγή!! Και τι συνταγή... νηστίσιμη μεν νόστιμη δε!!
Το πρόβλημα όταν νηστεύεις και εργάζεσαι είναι μεγάλο και το έχω ζήσει για χρόνια. Αν είσαι κοντά σε αλυσίδα γρήγορου φαγητού τα πράγματα είναι πιο εύκολα, τι γίνεται όμως όταν δουλεύεις σε περιοχή που δεν υπάρχει ούτε ψιλικατζίδικο ή στο εξωτερικό; 

psomakia-me-elies-nistisima

Αυτό το τελευταίο πάει στην οικογένεια μου που ζει στο εξωτερικό και αντιμετωπίζουν κάθε φορά το ίδιο πρόβλημα! Μαμά ετοίμαζε τα τσικαλομπιργανα σου και πιάσε δουλειά!! :p

Ψάχνοντας πριν από δύο χρόνια να βρω κάποια νηστίσιμη συνταγή για ελιόψωμα έπεσα πάνω σε ένα Κρητικό blog που έγινε και το αγαπημένο μου. Όταν πρόκειται για Κρητική συνταγή τρέχω εκεί διότι αν δεν υποστηρίξεις το τόπο σου θα πέσει να σε πλακώσει.. :)

μαφινς-με-ελιες-και-πιπεριες

Εγώ σας γράφω τα υλικά που χρησιμοποίησα για 12 θήκες muffin και μία μακρόστενη φόρμα κέικ. 
Τη πρώτη φορά που έκανα ολοκληρωμένη την συνταγή βγήκε περισσότερο το ζυμάρι αλλά όχι αρκετή ποσότητα για να καλύψω άλλη μία φόρμα.Τα έχω φτιάξει αμέτρητες φορές είναι η τέλεια και εύκολη λύση αλλά εκτός αυτού γίνονται γρήγορα χωρίς άγχος και φόβο μη κάτι δεν πετύχει!! 

Υλικά

150 γραμμάρια ελιές μαύρες σε κομματάκια (πουλάνε τα Σούπερ μάρκετ χύμα)
1 πράσινη πιπεριά (κέρατο ή φλάσκα)
1 κόκκινη πιπεριά (έχω βάλει και Φλωρίνης κάποιες φορές)
1/5 ποτήρι ελαιόλαδο
1/5 ποτήρι χυμό πορτοκαλιού
1 κούπα χλιαρό νερό
μία πρέζα αλάτι 
ρίγανη
1/5 κιλό αλεύρι 
20 γρ μαγιάς νωπή 

* Αν βάλετε ξερή θα πρέπει να μπουν στη κατάψυξη τα υπόλοιπα που θα μείνουν και να τα βγάζετε λίγα λίγα γιατί ξεραίνονται όσο περνάνε οι μέρες.


Η διαδικασία είναι απλή. 

almira-muffins-me-elies-kai-piperies
Διαλύουμε τη νωπή μαγιά σε χλιαρό νερό (προσοχή όχι να καίει αλλιώς καταστρέφεται) και την ρίχνουμε σε ένα μπολ με τα υπόλοιπα υγρά, ελαιόλαδο και χυμό ανακατεύουμε και σιγά σιγά ρίχνουμε το αλεύρι και την ρίγανη. Μόλις έχουμε ένα πηχτό χυλό σκεπάζουμε το μπολ με μεμβράνη και το αφήνουμε να φουσκώσει για μία ώρα. 





Tip - Τις μέρες που κάνει ζέστη θα δείτε να έχει πιάσει το ζυμάρι ακόμα και πάνω στη μεμβράνη, μην ανησυχείτε δεν είναι έγινε κάτι κακό μπορείτε να πάρετε ότι κολλήσει με τα χέρια. Το προτιμώ από το να μείνει ξεσκέπαστο και να κινδυνεύει από διάφορα πετούμενα.  
zimari-gia-almira-psomakia
Μόλις τραβήξετε τη μεμβράνη θα δείτε να ξεφουσκώνει. Ρίχνεται τις πιπεριές και τις ελιές και ανακατεύεται ελαφρά με ένα κουτάλι ίσα να ανακατευτούν τα υλικά. Σε αυτή τη φάση ρίχνεται και το αλάτι.








Tip -Ο λόγος που δεν ρίχνω νωρίτερα το αλάτι είναι γιατί αν πέσει πάνω στη μαγιά την κατέστρεψε!
nistisima-pitakia
Γεμίζεται στο μισό τα φορμάκια και την φόρμα και του κέικ και ψήνεται σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 για 40 λεπτά. Μόλις τα δείτε να έχουν ροδίσει τα αφαιρείτε και δεν τα αφήνεται να κρυώσουν μέσα στο ζεστό φούρνο.








Φτιαχτέ τα και θα με θυμηθείτε..

eliopsoma-me-piperies-nistisima


Καλή όρεξη και καλά μαγειρέματα!!

Σχόλια

  1. Γλυκιά μου Ελεάννα, η ανάρτηση σου με πέτυχε πάνω στο μεσημεριανό...ω ρε μάνα, τι νόστιμα που φαίνονται! Θα τα έχω υπόψη μου από μεθαύριο που ξεκινάω τη νηστεία! Θα συμφωνήσω μαζί σου ως προς την Κρητική κουζίνα... κάνουν θαύματα! φιλάκια κι αν δε τα ξανά πούμε, σου εύχομαι καλή Ανάσταση & καλό Πάσχα! φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πάντως το έχω κάνει και εκτός νηστείας! Είναι ότι πρέπει για πρωινό ή για κάτι ενδιάμεσο όταν πεινάς.

      Διαγραφή
  2. Ζουπωτά-ζουπωτα τα λιοψωμακια σου Ελεάννα μου,ακριβώς ότι πρέπει για την περίοδο αυτή....καλή όρεξη και φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα ζουπωτά δεν τα ήξερα :) Είναι πολύ αφράτα πάντως αν εννοείς αυτό! :D :D
      Φιλιά Μαρία μου!

      Διαγραφή
  3. Tέλεια μου φαίνονται.. εύκολα, γρήγορα και με λίγα υλικά όπως ακριβώς μου αρέσουν οι συνταγές..
    Έχει ήδη καταχωρηθεί στο pinterest!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φαίνεται νοστιμότατο Ελεανα! Θα το δοκιμάσω σίγουρα και θα το κάνω Pin. Φιλοξενώ ένα link party, Sweet Inspiration κάθε Παρασκευη εως Τρίτη και θα χαρώ να σε δω μαζί μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαίρη μου άργησα να δω το σχόλιο οπότε δε σας πρόλαβα. Σε ευχαριστώ για την πρόσκληση!

      Διαγραφή
  5. Κι εγώ τα φτιάχνω έτσι με μία διαφορά... αντί για πιπεριά βάζω κρεμμύδι. Και τη συνταγή την έχω από Κύπρο. Είναι πράγματι πολύ ωραία !!! Καλοφάγωτα !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μμμ Ράνια αυτό με το κρεμμύδι ακούγεται ωραίο γιατί ως γνωστόν το κρεμμύδι όταν μαγειρεύεται γλυκίζει!! Μόνο την κρεμμυδόπιτα ήξερα μάλιστα τρελαίνομαι με την γεύση της!! :)

      Διαγραφή
  6. Αποθηκεύεται και αύριο μεταφέρεται στη μαμά!
    Αυτό μόνο σου λέω!!!
    ;-)
    'Γεια στα χεράκια σου, κοριτσάκι μου!
    ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτές οι μαμάδες.. τι τραβάνε!! χαχαχαχαχα
      Σε ευχαριστώ πολύ Γιάννα μου!!

      Διαγραφή
  7. Χρυσοχέρα μου εσύ!!! Υπέροχα είναι! Κατοχυρώνονται και δοκιμαζόνται αύριο κιόλας μη σου πω... Φιλούρες πολλές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία μου που είσαι? Μας έλειψες!! Όταν πρόκειται για φαί.. προσπαθώ να το κάνω καλά!! χαχαχα μην μείνουμε και νηστικοί!!
      Πολλά φιλιά!!

      Διαγραφή
  8. Τρελαίνομαι για ελιόψωμα, αλλά δεν τόλμησα να τα φτιάξω ποτέ! Λες να κάνω την αρχή, Ελεανάκι?...
    Μάκια γλυκά
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου ελιόψωμα δεν είχα κάνει και εγώ ποτέ αλλά αυτά είναι τέλεια και δε θέλει πολύ κόπο!!
      Φιλιά!!

      Διαγραφή
  9. Ω τι ωραία συνταγή! εκτυπώθηκε και θα δοκιμαστεί άμεσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φαίνονται πεντανόστιμα Ελεάνα,θα τα δοκιμάσω άμεσα,γιατί και εγώ και ο Φραγκισκάκος αγαπάμε τις ελιές,το έταιρον ήμισυ πάλι καθόλου,αλλά δεν πειράζει!!Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και που να έχεις και ελιές από Κρήτη Ιωάννα μου!! Θα είναι τέλειααααα!!!
      Υπάρχει άνθρωπος που δεν τρώει τις ελιές?? :) Καλημέρα!!

      Διαγραφή
  11. Νόστιμα και νομίζω η πιπεριά τα κάνει να ξεχωρίζουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ τρελαίνομαι για πιπεριές και μαγειρεμένες είναι ακόμα πιο ωραίες, χωρίς αυτές θα ήταν πολύ σκέτα φαντάζομαι! :)

      Διαγραφή
  12. Πω πω, είναι λαχταριστά!
    Εκτιμώ ότι θα ταιριάζει και η λιαστή ντομάτα και η κάπαρη! Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρα εγώ προσωπικά δεν τρώω κάπαρη και η λιαστή ντομάτα δεν είναι το καλύτερο μου αλλά όλοι οι υπόλοιποι στην οικογένεια και το έτερον ήμισυ τρελαίνονται και για τα δύο οπότε λέω να το δοκιμάσω κάποια στιγμή! Ευχαριστώ για την ιδέα!!

      Διαγραφή
  13. ti lew tvra!!! τρελάινομαι για τα ελιοψωμα!!! ευχαριστω για τη συνταγη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και που να τα κάνεις Ζήνα με δικές μας ελιές και να βάλεις και διάφορες (μαύρες και πράσινες)... θα είναι άλλο πράγμα!! Αχχχχ Πάμε Κρήτη να τα φτιάξουμε!!! :))

      Διαγραφή
  14. Νόστιμο και χορταστικό το ελιόψωμο, ότι πρέπει και για τις μέρες της νηστείας. Μου αρέσει και η έξτρα πινελιά με τις πιπεριές στη συνταγή, ταιριάζουν απόλυτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελευθερία μου εγώ τα κάνω και εκτός νηστείας! Είναι ότι πρέπει για τις ώρες που πεινάς και δεν ξέρεις τι να φας κάπου στα ενδιάμεσα της μέρας!! :)

      Διαγραφή
  15. Το ελιόψωμο είναι κάτι που πάντα το ψωνίζω για να το φάω στο γραφείο. Με χορταίνει άσε που με τις ελιές έχω λατρεία! Αυτό που μου άρεσε πολύ είναι που δεν έχουν το συνηθισμένο σχήμα και μπορούν άνετα να σερβιριστούν σε ένα μπουφέ, σε ένα τραπέζι. Τι κορίτσι είσαι εσύ! Ευχαριστούμε για την συνταγή φιλενάδα... φιλιά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι πες.. δεν είμαι κορίτσι για σπίτι??? χαχαχαχαχα Αυτό για το τραπέζι δε το είχα σκεφτεί.. Οι ελιές μου αρέσουν και εμένα, εγγόνι του παππού μου, να πάρω κάτι και απο εκείνον!! :)

      Διαγραφή
  16. Τέλεια φαίνονται!Και από τα υλικά και από τις φωτογραφίες, με κέρδισαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ότι πρέπει Δέσποινα μου για κάτι διαφορετικό!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  17. Καλά μιλάμε εξελίχθηκες σε πρώτης τάξεως ταλέντο στη μαγειρική!Για στείλε κανένα και από δω !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχα Λίλια εγώ είμαι για τα κλασσικά ελληνικά πιάτα με τα μοντέρνα και τις γκουρμεδιές δε το έχω! ;)

      Διαγραφή
  18. Σαν να περνάει η μυρωδιά από την οθόνη! Μου τρέχουν τα σάλια! Η συνταγή έγινε pin εννοείται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι και μέναμε κοντά μας έβλεπα να τρώμε σε κάθε καφέ που θα πίναμε!! Εγώ τα ελιοψωμάκια εσύ τα μπισκότα σου και το κεικ, η Λίλια κανένα μπακλαβά.. Μια χαρά θα τη περνάγαμε!! :))

      Διαγραφή
  19. Μου αρεσαν πάρα πολύ σαν αποτελεσμα! Μπραβο Ελεάνα!
    Καλό Πάσχα με υγεία, αγάπη και φωτιση στις ψυχες μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Αριάδνη μου!!
      Να είσαι καλά, ελπίζω να πέρασες όμορφα αυτές τις μέρες!!

      Διαγραφή
  20. Τι υπέροχα που έγιναν, Ελεάνα μου!!! Μου αρέσουν πολύ τα ελαιόψωμα!!! Θα τα δοκιμάσω και εγώ!!! Πολλά φιλιά, Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Ιωάννα μου!! Με τα σχόλια πείστηκα πως θα ήταν τέλεια και για τραπέζι!! :))

      Διαγραφή
  21. Φαίνονται υπέροχα και οποσδφήποτε α είναι πολύ νόστιμα.
    Να ευχηθώ καλή Ανάσταση κι΄ένα όμορφο και χαρούμενο Πάσχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ντένη!!
      Ελπίζω να περάσατε όμορφα!

      Διαγραφή
  22. Μμμμμ!!!Και τα λατρεύω και πεινάω τρελά και είναι βράδυ!!!Αχ!!!Ελεάνα μου!!!Φιλιά πολλά και καλή Ανάσταση!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου και εμένα μου άρεσαν τα ψωμάκια με ελιές αλλά αυτά είναι ακόμα καλύτερα γιατί έχουν και την πιπεριά!! Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  23. Πολύ όμορφα όλα.
    Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Χρόνια πολλά κι από δω και καλό μήνα! Φιλάκι ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Χριστός Ανέστη, χρόνια πολλά και καλά με υγεία. Καλό μήνα, χαρούμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Χρόνια πολλά Ελεάνα μου, Χριστός ανέστη! Πω πω, τι ωραία συνταγή μας δείχνεις! Την ζήλεψα και θέλω να την φτιάξω το συντομότερο. Τα ψωμάκια φαίνονται πεντανόστιμα και τόσο αφράτα! Το κόλπο με το αλάτι δεν το ήξερα. Φιλάκια πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θάλεια μου το αλάτι καταστρέφει την μαγιά ενώ η ζάχαρη την βοηθάει να λειτουργήσει καλύτερα ;) Μαθαίνω.. όσο μαγειρεύω μαθαίνω!! Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  27. Νηστίσιμο ξε-νηστίσιμο λατρεύω ελιόψωμο και θα την δοκιμάσω την συνταγή σου! Χρόνια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :))) Μαρία μου την κάνω την συνταγή και δε με πειράζει καθόλου που είναι νηστίσιμη!!! Είναι τέλεια για όταν πεινάμε και ειδικά το καλοκαίρι που δεν έχεις όρεξη για πολλή ζεστά φαγητά!!

      Διαγραφή
  28. Μου αρέσει τόσο το ελιοψωμο!!! 😊 ωραία ιδέα μας έδωσες!! Χρόνια πολλά Ελενα, Χριστός Ανέστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μου αρέσει τόσο το ελιοψωμο!!! 😊 ωραία ιδέα μας έδωσες!! Χρόνια πολλά Ελενα, Χριστός Ανέστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Άρη!! Αυτός που έφτιαξε πρώτος το ελιόψωμο είχε φοβερή ιδέα!! :))
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  30. Ελεάνα μου, Χρόνια πολλά!!!Χριστός Ανέστη και καλό μήνα!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Βρε τι χρυσό κορίτσι είσαι εσύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου